Instruktorzy – szkoła tańca w Łodzi

Wioletta Akahira

Założycielka Art&DanceLab. Absolwentka paryskiej L’ école Florent, której główne założenia, czyli; każdy może być aktorem, bez względu na aparycję, warunki fizyczne; najważniejsza jest praktyka, wnosi do prowadzonych przez siebie zajęć. W Polsce Wioletta uczestniczyła w niezliczonej ilości warsztatów, m.in. u Reny Mireckiej (The Way), Philipa Brehse (Biomechanika), Brayana Reynoldsa (aktorstwo transwersalne), Tomasza Rodowicza (elementy akrobatyki), Darka Skibińskiego (Minimal Art), Jacka Owczarka (Improwizacja na scenie), Mateja Matejki (Contradictions), Jakuba Gontarskiego (trening oddechowy). Matka dwójki wspaniałych synów, w wolnym czasie trenuje kickboxing.

Martyna Knot

Mam na imię Martyna i jestem studentką Akademii Muzycznej w Łodzi na specjalności rytmika. Muzyka i taniec towarzyszą mi od najmłodszych lat. Jestem absolwentką zespołu tanecznego “Kontra” oraz ZSM w Częstochowie. Studiując, pogłębiam swoją wiedzę na temat metod nauczania rytmiki, kształcenia słuchu i ogólnego umuzykalnienia. Pracuje w oparciu o metodę Emila Jaques-Dalcroze’a, która od początku mojego doświadczenia zawodowego utwierdza mnie w swojej skuteczności. Podczas zajęć korzystam także z wiedzy zebranej przez znakomitych pedagogów – Carla Orffa, Edwina Gordona czy Zoltana Kodaly’a.  Ostatnie cztery lata szczęśliwie poświęciłam zgłębianiu metody umuzykalniana stworzonej przez Emile Jaques-Dalcroze’a, a praktyka zawodowa, którą rozpoczęłam w trakcie studiów, nieustannie utwierdza mnie w przekonaniu o jej skuteczności. Korzystam również z metod umuzykalniania Carla Orffa, Edwina Gordona oraz Shinichi Suzuki. Czerpanie z dorobku wszystkich ww. pedagogów pozwoliło mi na stworzenie indywidualnego programu nauczania, który odpowiada na potrzeby konkretnej grupy.

Adam Możdżer

Zuzanna Kasprzyk

Zuzanna Kasprzyk – tancerka, nauczycielka tańca, instruktor Pilates. Od ponad 20 lat intensywnie studiuje ruch, ucząc się, doświadczając i eksperymentując. W swojej pracy pedagogicznej sięga po najświeższą wiedzę naukową, nieustannie szkoląc się w dziedzinie tańca i treningu. Od 4 lat uczy na kierunku Choreografia i Techniki Tańca Akademii Muzycznej oraz na Wydziale Tańca Akademii Humanistyczno–Ekonomicznej w Łodzi. Absolwentka Prywatnej Szkoły Baletowej M.M. Szewczenko w Gliwicach oraz Wydziału Teatru Tańca PWST w Krakowie. Pracowała m.in. w Kuala Lumpur Performing Arts Center (Malezja), Operze Narodowej w Warszawie , Warszawskiej Operze Kameralnej, Teatrze Nowym w Łodzi. Zdobywczyni pierwszej nagrody na Solo Dance Contest 2013 w Gdańsku za choreografię “We are very sorry, but there is no place for Susana”, którą prezentowała również na festiwalach w Seulu, Goyang i Kuala Lumpur. W 2019 wraz z Andrzejem Molendą stworzyła spektakl „Biegnący”, „Sosna”, „Topole” oraz „Zjawy”.

Aneta Berezowski

 Jestem dyplomowaną animatorką kultury, ukończyłam Pomaturalne Studium Kształcenia Animatorów Kultury i Bibliotekarzy SKIBA we Wrocławiu na specjalizacji tanecznej. Właśnie zaczęłam studia magisterskie na Akademi Muzycznej w Łodzi na kierunku Somatyka w tańcu i terapii. Oprócz tego ukończyłam różne kursy i szkolenia związane z ruchem. Od 2015 roku pracuję w różnych szkołach jako instruktorka zarażając miłością do tańca i pokazując jego różne oblicza. Na zajęciach koncentruję się nie tylko na technice, ale przede wszystkim na budowaniu pewności siebie i oryginalności każdej jednostki. Uczę jak odnaleźć siebie w tańcu. Uczestniczyłam w projekcie artystycznym w Niemczech gdzie za pomocą sztuki, głównie tańca integrowałam młodzież polsko-niemiecką. Na co dzień prowadzę zajęcia z jazzu, stretchingu i burleski. Ukończyłam również studia wyższe na Uniwersytecie SWPS na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna.

Valentins Valters

Valentins pochodzi z Łotwy. Od ponad 10 lat dzieli się swoją miłością, pasją i radością z innymi, prowadząc zajęcia ( w szczególności, breakdance, house , hip hop i street dance). Uczył w wielu szkołach tańca i ośrodkach kultury. Oprócz doświadczenia pedagogicznego sędziował również w konkursach, prowadził kursy mistrzowskie oraz organizował lokalne jak i międzynarodowe imprezy taneczne. Valentins przeprowadził się do Polski z rodziną 5 lat temu. Kontynuuje swoją podróż bycia wiecznym uczniem i nauczycielem. Valentins jest absolwentem Latvian Culture College, obecnie studiuje Business Management na UŁ.
Na jego zajęciach możesz się spodziewać wyzwań i dobrej zabawy. Kraży plotka, że ” zatańczmy ten kawałek ostatni raz” to blef.
Kilka zabawnych faktów na temat Valentins: potrafi żonglować 5 piłkami i ziać ogniem; ma 2 stroje: w dzień garnitur, wieczorem workowate dżinsy i bluzę z kapturem.

Rafael Akahira

Artysta wszechstronny, lubi szablony, mocny kolor, ze względu na swoje pochodzenie zafascynowany kulturą Japonii, zwłaszcza malarstwem tuszem. Ale przejawia też niewiarygodny talent w konstruowaniu przedmiotów z wszystkiego np. kartonów! Rafael to nieskończone źródło pozytywnej energii i dobrego humoru.
Dyplom uzyskał w Paryżu w 2002 na kierunku grafika komputerowa.
Od 2005 mieszkam w Polsce gdzie zajmuje się malarstwem i książkami artystycznymi.
Nagrody:
Medal honorowy 14. Triennale Małych Form Grafiki, Łódź, 2011
Ważniejsze wystawy indywidualne:
2019 rollercoaster Łódź miejska galeria
2019 rollercoaster Wrocław
2018 maison et objet Paris
2016 petits monsters shanghai
2009 Freaks and Best – Galerie Miejskie w Łodzi
2009 Scenografia do sztuki „Mus wiśniowy” – Galeria Teatru Śląski im. Stanisława Wyspiańskiego w Katowicach
2008 Animizm – Kino Charlie, Łódź
2008 Zoo – Muzeum Książki Artystycznej w Łodzi
2008 Infiltrations – Instytut Francuski w Warszawie
2007 Cafe Kulturalna w Warszawie,
2005 Muzeum Etnograficzne w Warszawie
2003 Galeria Artazart w Paryżu
Ważniejsze wystawy zbiorowe:
2011 40 Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2011, Bielsko Biała
2011 Walter Koschatzky Kunstpreis, MuMoK, Wiedeń, Austria
2011 14 Międzynarodowe Triennale Małych Form Grafiki, Galerie Miejskie, Łódź
2011 23 Międzynarodowe Biennale Exlibrisu, Malbork
2010 Otwarta wystawa, Centrum Olimpijskie, Warszawa
2009 6 Międzynarodowe Triennale Grafiki, Bitola, Macedonia
2009 13 Międzynarodowe Biennale Małych Form Graficznych i Exlibrisu, Ostrów Wielkopolski
2009 5 Międzynarodowe Triennale Książki Artystycznej, Wilno, Litwa
2008 13 Międzynarodowe Triennale Małych Form Grafiki, Galerie Miejskie, Łódź,
2008 Art Noc, Muzeum Książki Artystycznej, Łódź
2007 Muzeum Książki Artystycznej, Łódź
2007 Moja przestrzeń Łódź – Ulica Piotrkowska, Łódź
2004 Galeria Octopus, Paryż Galerie Octopus, Paris/

Anastasiya Bakhtyukova

Swoją drogę zawodową jako tancerka rozpoczęła w Państwowej Szkole Baletowej w Odessie (Ukraina), uczestnicząc w licznych spektaklach, konkursach i festiwalach na Ukrainie oraz za granicą. Ukończyła studia magisterskie na Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, specjalność: pedagogika tańca i choreografia. Podczas studiów zapoznała się bliżej z tańcem współczesnym i modernem, od czego się zaczęła jej przygoda w eksploracji własnych zakresów i poszukiwaniu nowego ruchu. Obecnie jest instruktorem tańca oraz choreografem w szkołach tanecznych w Łodzi. Współpracuje z teatrem CHOREA, uczestniczyła w kilku spektaklach, w tym w spektaklu „Powinniśmy być”, który znajduje się w repertuarze. Stale współpracuję również z dziecięcym zespołem baletowym “Fouette” w Odessie. Tworzy w zakresie technik contemporary, modern, tańca neoklasycznego oraz jazzowego z elementami akrobatyki. Regularnie uczestniczy w warsztatach, podczas których mam możliwość rozwijania własnego stylu, doskonalenia techniki oraz wzbogacenia słownika ruchowego. Są to między innymi festiwale Cyrkulacje oraz tanzFabrik B12 w Berlinie, gdzie szkoliła się u takich pedagogów, jak Natalia Iwaniec, Iwona Olszowska, Marion Sparber, Minako Seki, Tamara Gvozdenovic. Uczestniczyła również w projektach: Rosanny Gamson „Sugar houses” USA/Polska oraz Anne Surrendonk podczas Summer Intensives w Henny Jurriens Studios, Amsterdamie (2022). W ramach hobby uprawia akrobatykę powietrzną, w tym roku zajęła 3 miejsce na mistrzostwach Polski IPSF w kategorii pół-profesjonalistki.

Zuzanna Dinter

– tancerka, pedagog tańca, choreograf. Absolwentka Państwowej Szkoły Baletowej im. Feliksa Parnella w Łodzi. Ukończyła Wydział Choreografii i teorii tańca na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, także Wydział Dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim i Wydział Filologii polskiej w WSHE w Łodzi. Jako tancerka, asystent choreografa najdłużej związana była z Teatrem Muzycznym w Łodzi. Brała udział w ponad 30 premierach na scenie Teatru Muzycznego w Łodzi, odbywała liczne tournée po Europie.

 

Od 2016 roku współpracuje z Akademią Muzyczną im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi jako pedagog tańca i choreograf. Jest współautorką biografii Henryka Rutkowskiego – jej pedagoga i choreografa, wydanej w 2018 roku. Jest autorką choreografii do spektaklu „Czy można w taką noc… Zakochać się?”, operetki „Kraina Uśmiechu”, baletu „Czajkowski. Taniec miłości”, któy otrzymał nominację do Teatralnych Nagrodód Muzycznych im. Jana Kiepury w 2020 roku. Opracowała choreografię do spektaklu „Przed sklepem jubilera” oraz „Hotelik Demode”. Dwa spektakle realizowane były z niezależnymi stowarzeszaniami artyetycznymi. W roku 2021 zrealizowała spektakl baletowy „Peer Gynt” w Kieleckim Teatrze Tańca.

Posiada wieloletnie doświadczenie pedagogiczne współpracując z ośrodkami, kultury, prywatnymi szkołami tańca, artystycznymi uczelniami wyższymi.

Michalina Sadowska

Z branżą fitness jestem związana od 14 lat. Od 2015 roku pracuje jako instruktor fitness prowadząc zajęcia grupowe o różnej charakterystyce. Od początku swojej kariery stawiam na rozwój i samodoskonalenie. Brałam udział w wielu konwencjach fitness, takich jak Eu4ya, czy Rimini Wellnes. Ukończyłam wiele kursów i szkoleń, które dały mi możliwość optymalnego wykorzystania zdobytej wiedzy oraz konfrontowania różnych teorii treningowych. Do tej pory przeprowadziłam ponad 6000 zajęć fitness. Od 2018 roku posiadam również uprawnienia międzynarodowego trenera personalnego, dzięki czemu, mogę również współpracować z klientem indywidualnym. Branży fitness poświęcam ogromną część mojego życia. Sport stał się dla mnie pasją, bez której obecnie nie mogłabym żyć. Zawsze staram się tą pasją dzielić ze swoimi podopiecznymi.

Ada Steinke

Jestem tancerką, nauczycielem tańca oraz instruktorem metody pilates.

Ukończyłam Choreografie na Akademii Muzycznej w Łodzi, gdzie obecnie pracuje, prowadząc zajęcia na kierunku choreografia i techniki tańca, somatyka w tańcu i terapii.

2018/19 roku brałam udział w programie artystycznym w Budapest Dance Theatre w Budapeszcie.

Jestem absolwentką Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu, o specjalizacji tancerz-choreoterapeuta. Przez trzy lata studiów licencjackich byłam związana ze Szkołą Tańca Współczesnego Natalii Draganik – Franke. Uczestniczyłam w wielu warsztatach w Polsce i zagranicą.  Brałam udział w wielu projektach oraz spektaklach.

Swoją przygodę z pilatesem rozpoczęłam dzięki Grecie Polańskiej Moidini, u której zrobiłam kurs instruktorski. Obecnie szkole się w tej metodzie na dużym sprzęcie i prowadzę tez treningi personalne na nich.

Agnieszka Przybyszewska

Agnieszka, z wykształcenia filolog i kulturoznawca, doktor nauk humanistycznych wykładający w Instytucie Kultury Współczesnej to doświadczony instruktor tańca flamenco i choreograf (w latach 2003-2020 prowadziła zajęcia kursowe w Łodzi oraz warsztaty w całej Polsce, później do końca 2022 roku uczyła i występowała w Wielkiej Brytanii: w Bath, Cardiff i Londynie) a także badacz kultury flamenco (projekty badawcze, zajęcia uniwersyteckie, publikacje naukowe). Tańczy od zawsze (albo przynajmniej od
kiedy pamięta), flamenco „dopiero” od 2002 roku. Pierwszy raz pojechała na dłużej uczyć się w Andaluzji w 2007 roku i od tego czasu nie wyobraża sobie, że mogłaby choć kilku tygodni w roku nie spędzić na intensywnych szkoleniach w Hiszpanii. Kiedy nie może wyjechać na dłużej, by skupić się wyłącznie na flamenco, Agnieszka regularnie doszkala się na warsztatach w kraju i zagranicą. W 2009 pojechała do Sevilli na pół roku, by mieć okazję przez kilka miesięcy rozwijać się tanecznie pod okiem legendarnego Manuela Betanzosa (a także – korzystając z okazji – innych nauczycieli) oraz przygotować naukowy projekt
dotyczący flamenco pod opieką Gerharda Steingressa. Jako pierwsza Polka ukończyła też (w 2012r.) certyfikowany kurs Ciclo Dedicado a la Formacion Completa del Baile Flamenco organizowany w Centro de Arte Flamenco y Danza Española Amor de Dios, który obejmował nie tylko szkolenie w zakresie tańca, rytmiki, śpiewu, teorii i historii flamenco, ale też sporą dawkę zajęć z tańca klasycznego czy teatru. Agnieszka nie przestaje się uczyć, by – jak mówi – dla dobra swoich kursantów nie zapomnieć, jak to jest stać po tej drugiej stronie. Ciągle szuka nowych możliwości rozwoju, szlifuje technikę tańca z bata de cola (sukni z trenem), gry na kastanietach, jest zawsze otwarta na nowe doświadczenia. By je zdobywać nie boi
się jeździć po świecie za tymi, których podziwia i od których chce czerpać inspirację –tańczyła u swoich wymarzonych maestros w Sewilli, Madrycie, Granadzie a nawet w Stanach Zjednoczonych. Okazjonalnie wraca też do technik, które towarzyszyły jej w młodości (balet, taniec towarzyski, tango argentyńskie). Choć uczyła się u kilkudziesięciu hiszpańskich nauczycieli, zawsze gotowa jest wrócić do tych kilku najbliższych jej sercu: Manuela Betanzosa, Pili Ogalla, La Truco, Pepy Moliny i Carmeli Greco. Do grona jej ostatnich ulubieńców-inspiracji z pewnością należą Magdalena Mannion (Madryt/Londyn), Lourdes Fernandez (Londyn) oraz Sonia Cuesta (Madryt). W Polsce pozostaje wierna
swojej najważniejszej nauczycielce flamenco – Marcie Dębskiej, ale to nie jedyna polska tancerka bliska jej sercu. Agnieszka uwielbia uczyć, a podczas szkolnych koncertów z radością dzieli scenę ze swoimi podopiecznymi. Z nieskończonym zapałem promuje kulturę flamenco. Solo występowała na scenach w Londynie, Warszawie i Łodzi (m.in. z zespołami Los Payos i Contratiempo, w ramach londyńskiego cyklu La Isla Flamenca, warszawskiego cyklu tablao flamenco czy podczas I Orient Express). Jednak tak naprawdę najbardziej lubi na sali dzielić się flamenco z innymi. W czasie zajęć kładzie duży nacisk na technikę, dbając też m.in. o właściwą postawę kursantów i pilnując, by taniec był nie tylko żywiołowy i
przyjemny, ale i bezpieczny (by o to lepiej dbać Agnieszka systematycznie dokształca się też w zakresie bezpiecznej pracy z ciałem, w 2017 r. ukończyła np. szkolenie OM® Functional Stretch). Agnieszka potrafi niemal stanąć na głowie, by jej kursanci tańczyli i opowiadali historie, a nie tylko wykonywali kroki. Pilnuje, by nie zapominali o istocie tańca flamenco: o współpracy między tancerzem a gitarzystą i śpiewakiem. Gdy trzeba odetchnąć w tańcu, chętnie opowiada o dawnym i współczesnym flamenco, uczy słuchać muzyki, rozpoznawać rytmy i je wyklaskiwać. Nie tylko przekazuje wiedzę, ale również tworzy doskonałą atmosferę do nauki.

Sandra Grzempa

Bachata Solo
Sexy Dance
Taniec Użytkowy

Agnieszka Błaszczyk

absolwentka filozofii oraz łódzkiej ASP, przygodę ze sportem rozpoczęła już w dzieciństwie od karate tradycyjnego. Dyscyplinę tę praktykowała 9 lat zdobywając m.in. tytuł wicemistrzyni Polski w konkurencji “enbu” juniorów. Zawsze pełna pasji i energii w latach późniejszych potrzebę ruchu zaspokajała trenując m.in wspinaczkę sportową, bieganie długodystansowe, żeglarstwo. W wolnych chwilach zawsze chętnie podejmowała wszelkie rodzaje aktywności w plenerze- jazdę na rowerze, trekking, kajakarstwo, nordic walking, narciarstwo (w tym skitury).

Z czasem zaczęła szukać większej uważności i prozdrowotnych rodzajów ruchu. Tak trafiła na jogę, którą praktykuje z pasją już ponad 12 lat. Pod okiem wielu nauczycieli studiuje różne dziedziny jogi, doskonali swoje umiejętności i eksperymentuje szukając własnej drogi. Kocha dynamikę w ruchu, ale konstruuje swoje zajęcia w oparciu o indywidualne potrzeby uczestników zwracając baczną uwagę na ich możliwości i potrzeby.
Obecnie jej największą pasją jest Vinyasa- płynna joga wykonywana w rytm oddechu, ale chętnie zajmuje się też innymi dyscyplinami takimi jak:
– joga ogólna (hatha)
– joga kręgosłupa
-aerial joga (w chustach)
-hot joga
Chętnie dzieli się swoimi doświadczeniami prowadząc okazjonalnie dla współpracowników “jogę przy biurku” a dla znajomych “ze ściany” jogę dla wspinaczy.
W swoich treningach wykorzystuje również elementy masażu powięziowego z użyciem rolerów, podstawy masażu tajskiego i medytacji.

Gosia Szwankowska

instruktorka fitness i Salsation z 12 letnim doświadczeniem tanecznym. Jej zamiłowanie do wszelkiej aktywności fizycznej nie pozwala jej się zatrzymać nawet na chwilę. Gosia to wulkan pozytywnej energii, którą obdarza każdą napotkaną na swej drodze osobę. Przy każdej możliwej okazji rozwija swoją pasję i umiejętności taneczne na różnych warsztatach, eventach i szkoleniach w całej Polsce, na parkietach szkół tańca i salach treningowych łódzkich klubów fitness, na zajęciach zumby, salsation, ritmo do brazil, salsy, bachaty, cardio dance, latino mix, gdzie niejednokrotnie możecie ją spotkać i jako uczestniczkę i jako prowadzącą

Swoją przygodę ze sportem rozpoczęła na zajęciach fitness. Później doszła do tego zumba i salsation, a ostatnio Ritmo do Brazil. Zaczęło się od zumby, maratonów i warsztatów tanacznych z wspaniałymi instruktorami i tancerzami z całej Polski, ale też zagranicy. Salsa, bachata, reggeaton. Najważniejsze, aby grała muzyka, nogi same chodzą, a na twarzy pojawia się uśmiech. Jak sama przyznaje z Salsation miała styczność pierwszy raz w 2017 roku i skradło jej serce już na pierwszych zajęciach na tyle by po kilku latach zostać licencjonowanym instruktorem Salsation i dzielić się tą pasją z innymi

Program ten łączy w sobie wszystko, co kocham: technikę tańca, różne style i rytmy, trening funkcjonalny, muzykalność, ekspresję emocji, a przede wszystkim jest to po prostu świetna zabawa.” 

Gosia uwielbia aktywność fizyczną w każdej postaci, więc spędza od wielu lat dużo czasu na sali treningowej jak i na długich wycieczkach rowerowych, pieszych i zwiedzaniu świata. Sport i taniec daje jej ogromną dawkę radości, pozytywnej energii a przede wszystkim jest najlepszą odskocznią od życia codziennego.

Aleksandra Ziomek

Płaski brzuch

Sexy pupa

Pilates

High heels

Współczesny

Konstancja Zegartowska

Tancerka, młoda choreografka, zakochana w tańcu i ruchu w ogóle. W tym roku kończy studia z choreografii i tańca. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z ruchem, sama tańczy od szóstego roku życia. Ukończyła również studia na kierunku pedagogicznym. Poza tańcem jej wielką miłością jest praca z dziećmi i z młodzieżą. Od wielu lat prowadzi różnorakie warsztaty taneczne. Uczyła się technik takich jak; balet, taniec współczesny, show dance, jazz, lindy hop oraz akrobatyka. Posiada doświadczenie na scenie teatralnej jak i Mistrzostwach Polski, czy świata. Stworzyła kilka własnych spektakli solowych oraz grupowych, jak również stworzyła choreografie do przedstawienia teatralnego „Dzieci z Bullerbyn” w teatrze Pinokio. Uważa, że każdy może tańczyć i powinien tańczyć bo jest to forma wyrażenia siebie, swojego wnętrza oraz czas dobrej zabawy, której nigdy w życiu nie powinno zabraknąć.

Mateusz Wiszniewski

Mateusz Wiszniewski, pierwszy kontakt z Tai Czi  miał już w czasie studiów.
Kurs instruktora Czi Kung odbył u Michaella Winna-Czi Kung Healing Dao i Francesco Garipolli-forma oczyszczania organów i Wu Ji Hun Dun Czi Kung.
Od lat zajmuje się różnymi formami pracy z ciałem. Ukończył 4-o letnie szkolenie pracy z ciałem w nurcie Reicha, uczył się analizy charakteru i czytania ciała. Posiada też wiedzę terapeutyczną związaną z medycyną chińską (podstawy diagnozowania, terapia meridianowa). Prowadzi Jogę dla seniorów. Zajmuje się masażami: Lomilomi (dwukrotny pobyt na Hawajach), Shiatsu, Kobido oraz masażami dźwiękiem. Jest także Zen Coachem i wykładowcą arteterapii.

Katarzyna Fryzko

Jogoterapia
Joga dla dzieci

Amelia Maciak

Amelia uwielbia Francję i …teatr. Zawsze uśmiechnięta, jest wulkanem energii i pomysłów. W Art&DanceLabie jest animatorką na wszelkiego rodzaju urodzinach i imprezach dla dzieciaków.